inside

så var det måndag igen. oväntat nog
helgen gick åt till att vara i borås fredag-lördag
var jättekul att äntligen få se anders och elisas hus och jag längtar sjukt mycket tills tiden är inne för oss att skaffa ett riktigt hem och inte bara en tråkig lägenhet.
jonas och anders skulle fiska (även det, oväntat va) på lördag. iom att jag flyttat kajsa nu har jag ju pass på helgerna så därför blev det bara en kortis. elisa har ju en katt. och vi en hund. dessutom en väldigt väldigt trög hund som inte förstår att en katt som morrar fräser och reser ragg faktiskt inte vill leka med honom. katten smet ner till pannrummet där den satt och tryckte bakom en trygg stängd dörr och hunden kunde slappna av något. dock skulle vi ha bobby i vårt rum när vi skulle sova så katten fick vara ute, vilket resulterade i att bobby låg och gnällde EXAKT hela natten med nosen tryckt mot dörren och suktade efter katten, vilket i sig resulterade i att jag inte kunde sova en sekund. han gnällde och gnällde och gnällde och gnällde, och sa man åt honom var han tyst i 5 min och just precis som man höll på att somna drog han igång igen. efter 5 timmar blev jag less och gick och la mig på soffan.
kan ju tilläggas att jonas sov som en liten gris och märkte inte av gnället något..

på dagen for jag och elisa in till staden och träffade upp magnus som är hemma på praktik. vi letade fik hur länge som hellst kändes det som, och tillslut fick vi varsin stol på viskan där jag valde att äta en bakad potatis med tzatsiki som var mer tzatsiki än potatis.

var något trött i lördags när vi kom hem och i söndags fick man inte sova något heller för jag hade morgon i stallet. men eftersom det bara är två små hästar går det fort. dock blev det lite drygt när jag skulle rida för det var hoppkurs i storaridhuset, och tydligen hade kennelklubben bokat lilla ridhuset (fast det hade ÅRK glömt att skriva upp någonstans) så jag hann inte mer än värma upp innan jag fick gå in igen. fast jag tycker mer synd om en kvinna som kört från ånimskog för att rida så var det upptaget överallt.

väntar ännu på att rune ska rätta mitt nk prov jag gjorde i torsdags...

har försökt laga kajsas benskydd här, men det går inte så bra. får inte till vanlig sicksack söm på symaskinen och så verkar den vara lite trött..
tror jag ger upp för idag och åker till stallet istället..


Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0