Winter wonderland

Så var man äntligen hemma i norrland igen efter en vansinnigt lång resa. Aldrig mera tåg säger jag bara!

Skulle ju åkt 18.18 från Skövde. Tåget började med att vara 30 min försenad. Vi var 4 från klassen som skulle åka på samma tåg, Emma skulle hoppa i Sthlm, Maria i Älvsbyn, Matilda i Boden och jag till Luleå.
Allt gick bra, jag satt och kollade film i godan ro. Nånstans norr om Stockholm blev vi dock stående ett par timmar pga siglanfel. sov under mesta av den tiden så att vi stått still visste jag inte förän dom klämde ur sig att vi blir ca 3 timmar sena till Umeå. Dessutom var det en unge ett par rader bak i vagnen som drog igång och gallskrek nångång runt 04 tiden och ingen gjorde något för att lugna barnet. Kul..
Nå tillslut kom vi oss ändå till Umeå och allt var frid och fröjd igen. Fram tills Bastuträsk. Där blev vi stående IGEN pga möte. typ 50 min fick vi vänta... Nå tillslut kom dom tågen som vi väntade på och vi kunde köra iväg igen, och nu rullade det på än en gång. Dock varade inte lyckan längre än till Koler där vi ÄNNU EN GÅNG blev stående. Nu var det ju rälsbrott av allt dom kunde hitta på.
Efter runt 2 timmar kom det ersättningsbussar som vi fick åka med till Luleå istället.
Planen var att jag skulle vara framme i Luleå 11.20 men nu kom jag fram 17.25 Grattis SJ! Där hade jag iaf som tur var en kille jag kunde åka bil med resten av vägen till Pajala så jag tog mig hem ändå, annars hade jag fått stanna i Luleå och åka bussen igår.



Det var inte snöstorm, knappt någon snö öht, men ÄNDÅ lyckades inte SJ komma i tid. Är sjukt nöjd med att jag ska flyga ner och inte åka tåg. Helt vansinnigt hur dåligt det kan gå.
Min resa fick även mor och far att boka om sina tågbiljetter till flyg istället. Dom var sådär sugna på att chansa på att hinna med Afrika flyget.

Nu är det iaf julafton och det är massa snö. Fantastiskt skönt att vara hemma. Första natten sov jag drygt 12 timmar. Man sover alltid så bra i Pajala!

Kommentarer
Postat av: Elin- Northern Showhorses

Ojdå:O Nä SJ är inte att leka med :O

2011-12-29 @ 22:55:14
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0