Where the action is

Låt oss tala om den vilda actionen som skedde här igår.
På morgonen när jag skulle ta ut hästarna ser jag en stor lastbil komma tuffande på vår lille väg. Det visade sig att det var en Holländsk lastbil som skulle till Axvall och hämta gammalt papper för att ta med till Holland, varför visste chauffören inte och tyckte det var lika idiotiskt som jag att åka över hela Europa för att hämta skräp. Dom lär ju ha gamla papper i Holland också. Nå hans GPS hade lett honom fel och jag beskrev hur han skulle köra för att komma rätt. Allt var frid och fröjd tills han skulle köra in på gården och vända. Det gick sig icket!
Helt plötsligt hade jag en rätt stor vägblockerare som varken kom fram eller bak. Dom har ju inte så mycket snö där i Holland alltså har dom inte heller vinterdäck...



Precis när han fastnat som mest kommer Göran och ska försöka köra till jobbet. Det gick sig icket! Vi försökte skotta grus under däcken så bilen skulle få lite fäste och ta sig nånstans, men det gjorde varken till eller från. Jag var glad över att jag bestämt mig för att stanna hemma från näringslivsdagen för att kurera mig, och ännu gladare för att vi inte hade något obligatoriskt i skolan.



Han stog fint kilad brevid mitt hus och hade stenmurar på båda sidor om bilen. Göran fick skjuts till jobbet och jag gick in och pluggade.
Efter nån timme bjöd jag den stackars chaffisen på kaffe och han var trevlig och såg  ut som Fredrik Kempe



Förvånansvärt bra på engelska var han också, det träffade vi knappt någon som var när vi var i Amsterdam..
Nåväl, runt 12 tror jag det var kom till slut assistancekåren och drog loss honom, så han kunde köra in på gården och fastna även där. Men efter en stunds mekande fick dom lastbilen åt rätt håll och alla kunde köra därifrån glada och nöjda, utom jag som istället gick in och pluggade så gott det gick med mitt förkylda huvud. Lämnades även med ett mer lutande hagstaket än vad det var ett par timmar tidigare.. Ska försöka få det fixat ihelg




Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0