She moves in her own way

Har anmält mig till skidveckan i januari. Blir nog kul det! Ser fram emot att kunna vara social med folk på kvällarna och ta en öl eller fem utan att behöva oroa mig för hur jag ska ta mig hem och hur hästarna ska ta sig ut och in.

Förhoppningsvis så kommer Jonas och Bobby imorgon, men tydligen har dom lovat stormklass 1 hos dom så vi får se om han kan ge sig ut på vägen..

Har ju kommit snö här nu tidigare i veckan (YEY) och det gör att allt blivit så mycket ljusare. Igår när jag skulle ta in hästarna såg jag direkt att nått var fel med Honey. För det första så kom hon skrittande mot mig, brukar alltid annars vara trav eller galopp, och för det andra hördes det på steget att nått inte var ok, och för det tredje såg hon så ynklig ut. När hon kom närmare såg jag att hon haltade tydligt på höger fram och min första tanke var att den nybroddade Kajsa sparkat henne. Sansade mig dock snabbt när tanken vandrade vidare till att det skulle vara första gången Kajsa sparkar någon i hela hennes liv, och då kändes det mindre rätt. Fick in dom och förväntade mig blodfontän från henne, men jag hittade ingen svullnad, ingen värme, ingen puls, inget blod, inget tecken på skada öht.
I morse när jag skulle ta ut dom verkligen släpade hon benet, lyfte det bara nån cm från marken men inget mer, och då ville jag lägga mig ner och grina en skvätt, men så kan man ju inte bete sig. Ut med hästarna på gården och så fort hon tagit ett par steg såg livet mycket ljusare ut. Knappt någon hälta, men något kortare i steget. Ändå samma energi som vanligt. Galopperade även iväg så fort jag släppt henne som hon alltid gör, och Kajsa tultande efter.
När jag kom hem idag såg jag hur hon hoppade och försökte leka med Kajsa och knappt någon hälta heller, och nu när jag tog in dom var det samma häst som vanligt. Galopp mot mig med sån iver så till och med Kajsa hängde på!
Gissar på att det bara var en sträckning eller liknande.. Får vila ett par dagar och så får jag be Göran kika om det inte skulle vara bättre imorgon




Och anledningen till att jag önskar mig massa rosa saker är för att jag tycker Honeypie är så fin i rosa. Och med rosa menar jag illrosa inget mesigt babyrosa eller liknande, så då tänkte jag att det ska få bli vår tävlingsfärg när vi kommer ut och tävlar ordentligt. Rosa är alltså inte min favoritfärg i världen och jag bor inte i ett rosa hus med rosa tapeter och klär mig icket i rosa kläder.



Det här är den första bilden jag tog på henne, från första dagen jag hade henne. Visar hennes fina sommarfärg lite bättre. Ångrar att jag inte tog en bättre ordentligt uppställd bild på henne men men.. Det är väl aldrig för sent.

Kommentarer
Postat av: Evalill

Men jag fortsätter rösta på turkost också! Fast inte tillsammans med rosa ;)

2011-12-09 @ 12:54:22
Postat av: Lina

Men åh lilla honeybunny, det låter ju inte roligt, gammelmatte blir orolig, hoppas det "bara" är en sträckning eller så.... som du skrev. Självklart kommer ni vara SUPERDUPERSNYGGA i illrosa ;) KRAM

2011-12-10 @ 14:38:56
Postat av: Linnea

Evalill: Ja turkost skulle nog inte heller vara så fult :P



Lina: nej det var inge roligt, men hon är mycket mycket bättre nu så imorgon ska vi ta en liten tur igen :)

2011-12-11 @ 22:00:24
URL: http://doleron.blogg.se/

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0