just a minute

Sista helgen innan jul!
Fredagen spenderades på malmsäter hos Jennie och Tezz med På Spåret, ris ala malta och Gilbert Grape. Var sjukt länge sen jag såg den filmen och den var lika bra som jag kom ihåg.

På lördagen pluggade jag lite, blev nästan klart med allt jag skulle. Städade lite här hemma också. På kvällen for jag till stan för inflyttningsfest hos Frida, Carro och Harriet. Var väldigt kul! Första gången på hela terminen som jag kunde festa ordentligt. Skulle sova hos dom och Göran skulle ta ut hästarna på morgonen. Var en rolig fest med många diskussioner med nytt folk. Satt och snackade till halv 6, way past my bedtime och när jag vaknade halv ett på dagen fick jag panik och tänkte att jag försovit mig och glömt bort hästarna.. Det hade jag ju inte..
Under dagen kom Petronella som ska vara hästvakt åt mig när jag åker hem och vi tog en tur i skogen. Har ju snöat här igen så allt är vitt och fint! Hästarna tyckte det var roligt att vara ute och få sträcka ut i galopp i skogen lite. Var riktigt trevligt. Sen bar det av till Jonna. Hade lovat henne att hjälpa till att byta hennes däck på transporten mot lite mat. Och sjukt god mat fick jag! Hon hade gjort nån form av spenattortelinigratäng som jag åt ett berg av. Sen blev det efterrätt så jag åt tills jag sprack. Nästan.
När jag sen kom hem, sjukt opeppad på att hitta och läsa två vetenskapliga artiklar om fitness, parkerade jag bilen lite fint och möttes av två lösa hästar på gården. Då hade dom fått för sig att springa genom grinden för att välkomna mig. Gulliga djur, eller....


Har suttit i flera timmar och gjort klart det sista. Etologiska studien är inlämnad, praktikrapporten är klar, grupprojektarbetet har jag gjort min del klart i och det var allt! Det ska bara skickas in så är jag färdig för i jul. Sjukt skönt! Två dagar skola till sen har jag jullov till 9e januari. Woho
Ska fira med att gå ut och fixa stallet för kvällen innan jag äter lite middag.

Kommentarer
Postat av: OLIVIA CARLSSON

SV: Okej, undrar vilken färg ni läsare tycker...

2011-12-19 @ 21:07:06
URL: http://oliviawestern.blogg.se/
Postat av: Janne

Var glad att dom kommer till dig när dom får för sig att gå ut, har sett hästar som tar andra vägar än till sin matte och det kan ju finnas orsaker till det ochså. Hästar är inte dumma.

/J

2011-12-20 @ 08:57:07
Postat av: Linnea

Nej dom går aldrig långt, bara ropa på dom så kommer iaf Honey springande och Kajsa oftast efter :)

2011-12-20 @ 12:47:58
URL: http://doleron.blogg.se/

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0