Just go with it

Har en liten paus från skola och nollning. Hade bara en timmes dator och biblioteksinfo idag sen har jag varit till Skövde och hämtat strö till hästarna. Fick 4 gigantor balar helt gratis eftersom det var första gången jag hämtade, då får man tydlige prova gratis om man gillar det. Inte nu för att dom kostade sådär abnormt mycket att köpa sen, typ 50-60 kr eller nått, men gratis är alltid gott. Är så himla skönt att kunna ta sin egen transport och bara åka och hämta när det behövs. Me like.

Skolan so far känns väldigt bra. När lärarna berättar om vad för kurser vi kommer få läsa och vad vi kommer att få göra låter allt så himla intressant! Blir nog bra dethär tror jag. Även att ingen i klassen skrattat och  pekat på mig än, utan dom flesta verkar rätt trevliga. Dock är det lite svårt att ha koll på vilka som faktiskt går i våran klass men det löser sig nog. Ett par har man lärt sig känna igen iaf.

Igår var det kårpub med maskerad, "ursäkta jag har kommit fel"-tema. Jag hade ju inte med mig sådär våldsamt mycket kläder så jag tog min pyamas. Sjukt bekvämt! Och jag var verkligen inte ensam om det heller utan det fanns en hel drös pyamasbeklädda nollor.

På torsdag ska det vara sittning med klädsel kavaj. Ingen pyamas accepterad alltså, men jag skulle få låna någon klänning av en annan tjej i klassen för jag tog ju givetvis inte med mig något annat än jeans och stallkläder och det känns ju sådär pepp att komma i skitiga trasiga jeans och stövlar..

Nå snart är det dags att åka tillbaks till stan för avslutningsnollning, pust. Ska bli riktigt skönt med helg så jag får ta det lugnt och jättemysa med hästarna. Dom verkar iaf trivas förträffligt!

Kommentarer
Postat av: xxx

Nyfiken på var du hittade strö gratis? :)

2011-09-02 @ 11:09:04
Postat av: Anonym

Jag hittade en annons på blocket för ett tag sedan för pappersströ, det var miljögruppen(?) i Skövde som lade ut den. Kolla om den finns kvar :)

2011-09-02 @ 19:56:41
Postat av: linnea

Kan ju tillägga att det var bara första gången det var gratis, som prov om man gillar det alltså. Sedan kostade det

2011-09-02 @ 19:58:15
URL: http://doleron.blogg.se/

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0