Some fun

Det har varit en riktigt bra dag idag.

Först var jag ut med Kajsa, tränade lite byten på serpentiner längst långsidan och hon var jätteduktig, bytena flöt på jättefint!
Sen var det Honeys tur. Har börjat lägga in mer och mer trav nu och det går super. Hon är lugn, samlad och bär sig riktigt fint. Har lite svårt på volt i vänster varv, men det har blivit bättre det också. Är så jättekul att det går framåt. Träna varannan dag verkar hon trivas med riktigt fint.

Efter stallet skulle jag och Bobby fara och bada. For till samma ställe där vi var sist, och nu var det två tanter där. Frågade lite snällt och om det var ok att jag tog ut hunden och badade honom lite.
"Nej det är inte ok. Dethär är en badstrand, vill du bada med hunden får du gå på utsidan (där det är stenbotten så man knappt kan gå) det kan finnas andra som vill bada här"
Men det är ju ingen som badar nu, sa jag då
"Nej men det kan komma! det kan komma BARNFAMILJER!!!!"
Hjälp tänkte jag. Om du hellre badad med barn som i 9 fall av 10 kissar i vattnet än med min hund som garanterat inte kommer kissa så fine, surkärring, gör det då! Eller så kanske hon trodde att Bobbs var en livsfarlig barnätare som är okontrollerbar, vad vet jag. Sur och otrevlig var hon iaf och förstörde lite av mitt goda humör.

När jag kom hem somnade jag på balkongen en stund. Är sjukt skönt!
Sen blev det middags dags och så kollade jag på "The Tourist" Rätt ok film.

Nu har Jonas äntligen kommit hem. Bobby blev superlycklig och förhoppningsvis börjar han bete sig normalt igen och äta lite.
Dom hade haft det trevligt och fått en flytoverall full med fisk med sig hem.





Kommentarer
Postat av: sandra

Meeen, du får bada vart du vill med din hund så länge det är en allmän badplats o inga skyltar uppe!!

2011-08-05 @ 14:49:04
URL: http://sandraaplate.blogg.se/
Postat av: linnea

Ja men visst får man det?! Blev så paff av hennes otrevlighet så jag kom inte på något bra att säga, men om jag träffar på henne/någon lika grinig ska jag vara mer beredd!!

2011-08-05 @ 15:52:02
URL: http://doleron.blogg.se/

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0