In her own way

Så var CSN fixat. Fick precis beslutet om att jag får pengar. Annars hade nog livet blivit mycket svårare.

Det verkar bli en rätt fin dag idag, inte pissregn iaf.
Tränade övergångar med Kajsa igår, det gick bra. Från skritt till galopp gick det super, och efter en stund gick allt annat också som en dans. Hon är så duktig min gule lille fis.
Nästa vecka blir det jättebad för henne eftersom det är tävling till helgen. Då ska manen och svansen skrubbas som aldrig förr! Blank och fin ska hon bli

Honey och jag tog en tur ut så hon inte bara behöver se ridhusväggar varje gång hon rids. Vi gick längst med "stora" vägen en bit och svängde av upp i skogen. På vägen hann vi dock se ett par livsfarliga saker typ Åmålskylten, partytält och skuggor. Däremot gick bron utan problem. Det är så roligt för hon blir verkligen så nöjd med sigsjälv när hon gjort något hon tycker är lite läskigt. Sen blev det man och svanstvätt för henne, första gången på en vecka men det gick hur bra som hellst.



För någon dag sen avslutade jag mitt och Kajsas ridpass utan träns. Det gick jättebra, men hon har lite svårare att hålla galoppvolter i höger varv. Men kul att veta att allt inte sitter i bettet utan det går och göra samma saker tränslöst som med träns




Kommentarer
Postat av: evalill

Vem fan är inte rädd för Åmål ;)

2011-08-12 @ 11:11:22
Postat av: linnea

Haha, ja det är ju travhästar på den som är nu, riktigt livsfarligt!! :P

2011-08-12 @ 20:04:55
URL: http://doleron.blogg.se/

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0