Close to me

Idag följde Jonas med till stallet och ut på en ridtur. Han fick givetvis ta stabila Kajsa och jag hetsiga Honey. Blev en skrittur i solen och det var riktigt trevligt. Kajsa skötte sig exemplariskt som vanligt, fast hon utnyttjade dagen lite genom att äta extra mycket och gå extra sakta.

Sen for vi ut på en kantarellsväng igen. Kom hem med ungefär 2-3 kg skulle jag tro.

Sitter och kikar lite på vilka klubbar och tävlingar som finns i närheten av Skara, och det är ju rätt nära till flera stycken. 3e september är det en C och D tävling på Axevalla och helgen efter en tvådagars B tävling i Ulricehamn. Funderar på om man skulle ta och åka till Ulricehamn med Kajsa, är bara drygt 10 mil från Skara.
Lite synd att det inte fanns någon W&T i närheten så hade jag kunnat ta Honey på lite miljöträning och se hur hon reagerade, men det får vänta till nästa år.
Dock kommer det ju vara någon form av tävling (hopp eller dressyr, vet inte vilket) på ÅRK nästa helg så förhoppningsvis hinner jag rida runt henne lite på plats under lördagen innan det är dags att åka till Gävle.
Och så en rolig grej, världens bästa syster kommer och möter upp i Gävle och är med under tävlingsdagen! Ska bli jätteroligt!! Och det är ju då det gäller, vinner vårt lag får vi rida riksfinalen under SMhelgen i oktober så håll en tumme!








Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0