Alone

Idag har dom två små gula bestarna fått nya fötter. För Kajsa var det verkligen kris! Hon brukar hålla sig fint 8 veckor annars, men nu på sommaren har hovarna växt tre gånger så fort. Men idag var det äntligen dags och hon blev så ny och fin om fossingarna. Även Honey var jätteduktig, fast hon var lite skeptisk i början och sneglade lite konstigt på Ida, men så tog hon det med ro och lät Ida jobba på.
Tyvärr fick jag veta att Ida inte kan fortsätta komma iom att hon har en lång resväg och massa kunder närmare där hon bor som hon inte hinner med. Helt förståeligt men synd, hon är så duktig. Men istället tipsade hon om en annan hovis som jag ska ringa om det blir så att jag blir kvar här och inte kommer in på skolan.

Tanken var att jag skulle ut och rida Kajsa i skogen efteråt, men det var så sinnessjukt varmt så jag lät helt enkelt bli. Spolade av dom båda med svalt vatten och lät dom vila istället.

Imorgon ska jag nog åka och bada med Bobby igen om det är lika varmt. Han är så ledsen över att Jonas är borta så han har inte ätit något, förutom lite gräs, på två dagar. Istället går han runt och fiser extremt äckligt! Men imorgon kommer ju Jonas hem så då blir det nog fart på aptiten.

Pratade med min käre syster nyss. Hon är ute och på båten i Luleå igen. Jag vill också gå på båten. Eller nånstans typ var som hellst skulle jag vara nöjd med.

Har iaf lyckats bli av med två av mina gamla komvuxböcker. Yey.



Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0