honey, she's home!

min fantastiska underbara lilla ponnyfis har äntligen kommit.

klev upp vid 9 igår för att plugga innan hon kom. satt och pressade mig i fram till 11 när transportgubben ringde. då var dom drygt 2 mil från säffle!
panik i lådan! kastade i mig lite mat och på med stallkläderna. har ju också ungefär 2 mil till stallet så det var bara att rejva iväg
dom hann komma dit nån minut före mig och hade precis öppnat transporten när jag kom.
hon klev snällt ur lastbilen och kikade runt. såg nyfiken ut och accepterade sitt nya hem rätt fort. det första hon gjorde när jag släppte henne i hagen var att rulla rejält.
det var rätt soligt igår och hon var helt svettig när hon lastades av, och väldigt törstig.

var ute på en kort promenad runt kring stallet igår så hon skulle få röra sig lite. kändes lite tjock i benen när hon kom och det blev bättre av en promenad.
idag red jag. första gången på 50 veckor på min alldeles egna lilla häst. hade glömt hur kort hals hon faktiskt har och tänkte att jag sadlat alldeles för långt fram, men det är bara så hon ser ut. vande mig rätt fort dock.

hon tyckte det var rätt jobbigt att jobba, men samtidigt kul. tog det rätt lugnt idag och kände bara på henne och hon kändes helt ok. orkade inte så länge, men det var lite varmt i ridhuset och så har hon väldigt fet päls.
får ta det lite lugnare nu i början så hon får tillbaks lite av dom muskler hon tappat. och så ska hon klippas imorgon

jag går mest runt med en väldigt nöjd min

        


i det övriga livet har det inte hänt så mycket
vi var och röstade idag så det är gjort
jonas åker bort imorgon och kommer tillbaks på tisdag. passar ju iof bra att han är borta just ihelg när kajsa precis kommit så jag kan vara i stallet heeeeeeeela dagarna.
han ska till värö med jobbet imorgon och stannar i borås och fiskar hos anders ihelg och på måndag och tisdag skulle han till jönköping tror jag, med jobbet det också

nu har jag gått en vecka i skolan och det känns väldigt bra att göra något. trodde aldrig i mitt liv att jag skulle säga dethär, men pappa du hade rätt (så som du kan ha ibland) matte är kul. lite kul. väldigt lite kul. när man förstår alltså. annars är det inte kul. men för tillfället förstår jag det jag håller på med
hittills har jag klivit upp vid 9 och pluggat, men från och med nästa vecka tänkte jag att jag ska börja kliva upp redan när jonas åker till jobbet runt 7 tiden. om jag ska plugga 6-8 timmar/dag är det ju lika att göra bort det på morgonen så jag är klar mitt på dagen och kan åka till min älsklis på dagen

jonas håller på att packa hejvilt. för att hinna i tid imorgon måste han åka innan han går och lägger sig typ vid 4.
jobbigt

nu ska jag fortsätta kolla idol och vänta på morgondagens träningsvärk


Kommentarer
Postat av: Ystret

Kajsa är finaste hästen i universum! Är så avis på dig som kan ha henne. Pussa henne massor från mig! Vad bra hagen ser ur att vara! Kul att det blir lösdrift. Hoppas ni båda kommer trivas bra där! Kram



(fler bilder, fler bilder, fleeer bilder!!)

2010-09-16 @ 22:51:04
URL: http://www.ettklickforskogen.se
Postat av: linnea

ja hon är helt klart bäst! det blir box från början ändå, blir nog så att den andra hästen åker hem iaf och ingen av dom andra i stallet vill ha sin på lösdrift :( men förhoppningsvis så kommer det nån som vill snart, tills dess har hon iaf en av dom bättre hagarna :D

2010-09-16 @ 23:10:14
URL: http://doleron.blogg.se/

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0