up to date

så då.

äntligen igång internet som sagt. får väl se hur många år det tar innan tvn funkar. nå skit samma.

det som då hänt dom tre senaste veckorna av isolering:

vi flyttade hit. allt gick bra. med två stora släp fraktade vi upp alla våra tillhörigheter till åmål. premiärkörning med släp med min bil och det gick väldigt bra. den drack inte sådär väldiga mängder heller och var väldigt stabil = mycket nöjd linnea

iom att vi inte haft tv eller internet har vi vart ute och gått väldigt mycket. sett oss omkring på kvällarna när jonas kommit hem från jobbet. hittat ett par elljusspår här ikring som är bra att gå på. vart och fiskat en hel del har vi också gjort. dock inte fått så mycket fisk, men det har vart skönt att göra nått på helgerna och så.
nu har det dock börjat bli så himla kallt om kvällarna, hösten är alltså här

bobby verkar också trivas. är ju rätt så mycket större här än i falkenberg så han har mycket plats att busa på.
har även hittat en kompis till honom. var ute och gick förra veckan när vi mötte en annan bassett. det var en treårig tik som inte bodde så jättelångt från oss och ville gärna träffas och leka ibland och det gillade bobby skarpt. dom var råsöta när dom sprang runt på sina korta små ben och busade hejvilt
alltså är då bobby den enda i familjen som hittat en kompis hittills. grattis
den enda människa jag pratat med (förutom diverse butikspersonal) är en alkis som heter lennart. han är förvisso trevlig och glad, men kanske ingen jag ser migsjälv umgås med i desto större utsträckning.
men sånt kommer väl så småning om.

självklart kommer jag inte på nå mer vi gjort nu när jag sitter här och ska skriva ner skitet.

däremot har jag börjat ta tag i mitt liv. ska till komvux imorgon och planera upp hur jag ska börja läsa. ska bli väldigt skönt att äntligen börja med det, och att ha något att göra om dagarna. 7 kurser är det visst jag behöver och 3 av dom är tydligen på distans. ska försöka sätta som mål att vara klar på 6 månader, får väl se om det är en hel omöjlighet eller om det ska gå. det bara för att slippa ta studielån längre än vad jag absolut måste. blir ändå tillräckligt mycket sånt i slutändan.

har även vart på arbetsförmedlingen här och träffat den absolut trevligaste människa under hela min och arbetsförmedlinges historia. väldigt skönt att få hjälp direkt istället för att bli anklagad av att vara en jobbsmitare for a change.

ska även ta lite bilder på vårt hem här någon dag så ni i andra får se hur vi bor. den enda nackdelen är att det är betongväggar överallt så vi har inte fått upp några tavlor ännu så det är lite tomt, men det kommer väl. även att det gått en heldel proppar konstigt (och väldigt irriterande) nog. hoppas på att hitta en balans med det elektriska inom en snar framtid..

så är det inte alls länge kvar tills min älskade älsklingskajsa kommer ner. ska bli obeskrivligt skönt!!!



så en liten uppdatering alltså på det jag kom på nu iaf. har nog inte gjort mycket mer heller. spelat mycket tvspel och många promenader.



Kommentarer
Postat av: Ystret

Wohoo! Skönt att ni är online nu och att iaf Bobby verkar trivas. Hoppas allt ska rulla på bra med skola och jobb.

Själv har jag just börjat min första kirurgplacering. Är på en ortopedavdelning.

Pusseli!

2010-09-06 @ 17:08:28
URL: http://www.ettklickforskogen.se
Postat av: Christobal

Låter som att du är nöjd, ballt. Jag är också skitnöjd med min och Rebeckas lya. Ja, jag är sjukt nöjd med hela Piteå.

2010-09-07 @ 00:35:26
URL: http://czakrisson.wordpress.com
Postat av: linnea

jodå det blir nog bra tror jag.



babybro: du kan ju också bju på lite bilder från ert hem. hörde rykten om att det var hälften så stort som vårt moahahaha!

2010-09-07 @ 10:25:03
URL: http://doleron.blogg.se/
Postat av: linnea

men kul att ni båda trivs

2010-09-07 @ 10:25:43
URL: http://doleron.blogg.se/

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0