satisfaction

vilken helg!
var tävling i lördags och det regnade precis hela dagen.
kom dit alldeles för tidigt också för dom var jätte sena. men det är ju inget man kan veta om i förväg...
kajsa var iaf jätteduktig och vi vann alla klasser vi ställde upp i. western riding, horsemanship och pleasure.
domaren tyckte att vi skulle tävla på riktig nivå och inte lalla runt på såna här lektävlingar som vi tydligen var överkvalificerade för. hopps...
får väl hoppas att det blir någon riktig tävling här i närheten snart då.
var iaf väldigt kul att komma ut lite igen




när jag kom hem efter en heldag i ösregnet hade jonas lagat en fantastiskt trerätters middag som väntade på mig.
började med en galet god förrätt bestående av kantarell och västerbottensostpaj
huvudrätten var quornfileer med rotfrukter
och efterrätten var en galet god chokladfudge kaka med hallonsås och grädde
var hur gott som hellst!
sen mös vi på soffan resten av kvällen. kan meddela att jag var rätt så nöjd när jag gick och la mig på lördagkvällen.

på söndagen blev det också att kliva upp tidigt och åka till stallet. det skulle storstädas. fick ett skavsår på ena handen efter ungefär 3 sekunder. men rent och fint blev det iaf.
kajsa fick vila och gå i hagen utan munkorgsgrimman också. tyckte hon var värd det min duktiga fantastiska lilla ponny. men idag ska jag rida igen och jag längtar redan
på kvällen lagade jonas paella till middag som också den blev hur god som hellst. han är väldigt bra på att laga mat kan jag lova! och så kollade vi på sagan om ringen filmerna. film ett och halva film två. fast jag somnade rätt snart in i film två...

nu mpste jag nog dra igång med dagens pluggande. fast jag känner mig extremt omotiverad
ska ha fysikprov lite senare idag och det känns som att det ändå borde gå rätt bra


Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0