looser

så. eftersom min högerarm är ur funktion för tillfället tar de lite tid och mycket ork att skriva men jag försöker med lite kort info..

var ju på bröllop i lördags och det var riktigt trevligt. vigseln var i emma och tobbes trädgråd och det hade regnat hela dagen, men precis som dom sa "JA" så tittade solen fram lite fort.
middagen var också käck, jag och jonas fick sitta i samma bord iaf. fick väldigt fort känslan av att alla kände alla där utom vi, men efter ett par glas vin var vi alla vänner.
framåt kvällen lyckades jag även lura jonas på en dans. överla var det väldigt bra musik där. under vigseln spelades bla "iris" "a beautiful day"

på söndagen åkte jag och jonas till åmål för att kolla på stan och lite lägenheter. fick se en hel drös olika ställen, men inget vi riktigt fastnade för. men ingen panik, har ju ett tag till på oss

så till dagens äventyr. hade ledigdag och åkte till hylte för en ridtur. tänkte chilla lite i skogen för omväxlingsskull. slutade dock inte riktigt som jag hade tänkt mig. skulle gå över en liten liten bro och ledde elymus istället för att rida. nästan över blev han rädd för något och kastade sig fram, på mig, som pressades ner från bron och på nått sätt blev det så att han trampade mig (som tur var bara lätt) i bröstkorgen, mer rejält på vänster knä och självklart höger armbåge. elymus trampade upp sitt gamla sår på vänsterbak, men var inte halt, varm eller öm. hoppade även runt hejvilt i hagen när jag släppte ut honom. dock var han lite varm och svullen nu ikväll, hoppas de inte blir värre bara.
fick åka en sväng till sjukan och röntka, men inga ben problem någonstans. har bara lite ont i knät där jag har ett fint blått hovavtryck numera. armen går inte att använda öht. lite drygt. var tydligen vätska som läckt ut och ligger och stör och gjort min armbåge abnormt stor. hade han prickat lite högre upp skulle jag de råstark ut.
blir att vara hemma denhär veckan ändå. gör inte mycket nytta på jobbet när de skulle ta typ 4 timmar att enhandssopa stallet.

och mitt i alla sjukhusbesök skulle bobby till veterinären och kastreras. så nu ligger han här med en lite för liten tratt och utan kulor

nu räcker de för idag


Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0