still haven't found what I'm looking for

har köpt små typ pärlkristaller jag tänkt limma fast på ena tränset så det blir lite finare när jag är ute och tävlar och så. jätte kul. synd bara att jag städade bort dom för ett tag sen. kommer tydligt ihåg hur jag tänkte att jag hittat ett sånt bra ställe åt dom. "här blir ju perfekt, då är det lätt att ta fram dom sen osv osv osv" jo tjena va. dom är totalt borta. har ingen aning om VARS det där förbannade perfekta stället är. antagligen soppåsen eller liknande. jag ger upp

jonas har ju vart hemma ihelg till idag. åkte för någon timme sen och kommer tillbaks nästa torsdag om jag kommer ihåg rätt.
vart skönt att ha honom hemma ett par dagar.
även köpt nya glasögon. var på syntest i måndags. har ju tyckt att mina gamla vart lite halvsega, speciellt i mörker. och nu fick jag det då bekräftat. när optikern blippat klart fram och tillbaks med sina glas fick jag ta på mig mina egna och kolla på vad som skulle vara bokstäver, men som i mina ögon mer var små kluttar kladd på väggen. då kom han med ett par extraglas och höll dom utanför mina glasögon och hela mitt liv blev lite skarpare. kluttkladdarna förvandlades på ett magiskt sätt till (som han hade sagt) bokstäver och allt annat blev knivskarpt.
i ungefär 30 sek, innan han tog bort dom fantastiska extraglasen och sa
"mjaaaa, dina egna är ju lite svaga..."
jaså jaha.
helt sonika kollade jag ut en outfit till dom nya fantastiska glasen jag beställde. jonas var med som smakråd och efter lite flummande med bla harrypotterlookalike hittade vi ett par han gillade så dom blev det.
och snabbt gick det, idag var dom färdiga, så jag har gått runt och vart lite smålullig i ögonen hela eftermiddagen sen jag hämtade dom. är roligt att kolla på tv när man faktiskt ser allt utan ansträngning. extra roligt nu när det är uttagningarna till So You Think You Can Dance och jag ser exakt hur dåliga vissa är.

nå.
fick brev från fabo i fredags. hyresvärden här alltså. vi har ju sagt upp lägenheten och skulle haft den hela augusti ut, men när jonas var och sa upp den skrev han att man ev kunde få flytta in tidigare. vi har ju räknat på att flytta upp i mitten på augusti, runt den 14,15 nånting så det var det han skrev. trodde vi.
fick alltså papper där det så fint stog att våran lägenhet var uthyrd från 15 juli. JULI
J U L I!!
blev väldigt jobbigt då vi planerat upp hela sommaren efter att flytta i augusti. har ingen lägenhet i åmål förän 1a augusti, jag har praktik här i stan till 3e augusti. jonas ska ha semester i början på augusti och vara här och packa och städa lägenheten.
ser ni felet....
fabo skulle kolla med dom nya hyresgästerna (som för övrigt tydligen skrivit på kontrakt på en osedd lägenhet dom har inte vart här och kollat på den vad vi vet)
förhoppningsvis kan dom vänta en månad eller iaf till 1a augusti så jag slipper bli hemlös.

nå nu till något roligare. carro ska komma och hälsa på ihelg! ska bli sjukt kul!! passar ju perfekt också nu när jag blir ensam eftersom jonas inte kommer hem. hon kommer på fredag och vi ska he redigt kul. hoppas på finfint väder!

nu säng kanske

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0