kisser

så. har vart dåligt med bloggande av mitt lag.
kan bero på många saker. dels att jag börjat jobba, och dels har min dator vart paj. men den fixade jag allt till för någon dag sen så nu kan jag leka med den  utan att få hjärnblödning.
men först först

jag var alltså i finko förra veckan med mor, far, lillebror, storebror och maddis
var hur skönt som hellst att vara hemma och träffa le famillia igen och åka lite snowboard. men mina skor ger min vänsterfot kramp av någon tråkig anledning. tror det är bygelliften för när vi åker på gondolsidan är de inge problem. nå nu är ju den sesongen slut iaf så jag kan förtränga det problemet till nästa år. dock var min mor snäll och hjälpte mig att gå in dom lite

    

även att christoffer propsade på att följa finska (osmakliga) påskmatstraditioner bestående av sima och mämmi
sima är en av dom mest odrickbara drycker jag träffat på under mitt liv. men då tänker jag på fammos hemmagjorda rivia sima. inte denna läskversion som inköptes i butik. inte för att den var god heller men jag fick inte riktigt lika mycket ansiktshopdragande reaktioner av denna variant
och vad är mämmi då. ja det kan man  undra. en slags puddingaktig efterätt som innehåller bla rågmjöl och liknande saker. den ska traditionsenligt ätas med ovispad grädde.





efter finland åket jag till luleå för att bju linda på mitt fantastiska sällskap. vi gick ut på allstar på lördagkvällen
och roade oss kungligt. var jättekul att träffa linda igen efter än en gång, allt för lång tid.
stadens gator och torg besöktes, och mat åts.
även min älskade ponnie for jag och hälsade på. att kombinera en klarröd fleecejacka med en gulblack fällande päls är kanske inte det smartaste man kan göra, men värre saker har ju hänt.
jag och kajsa gick på en trevlig promenad i den luleåska solen och hade det allmänt trevligt.
 
   


när jag kom hem från mitt käre norrland var det bara att börja jobba. stall haväng är numera min arbetsplats där jag är om dagarna. är väldigt skönt att komma ut lite och få göra något.
stallet är jättefint, gå gärna och kolla deras hemsida www.stallhavang.se
har tydligen förfallit mycket mer än vad jag trodde för jag har extrem träningsvärk i hela min kropp.
har jobbat hela onsdag, torsdag och fredag för att jag ska lära mig allt. det svåraste är ju att lära sig vem som är vem av hästarna på lösdriften, men det tar sig
idag var första dagen jag jobbade själv och jag tror nog det gick bra. ingen har ringt och skällt ut mig än så länge iaf
idag for jag även till hylte efter jobbet och tog en tur med elymus. var ju trots allt två veckor sedan. fast han har blivit lite riden när jag var borta och det var ju bra. gick super idag och det känns som att jag kommit på hur jag ska göra för att få honom att jobba rätt. kul!


nu är jag dock dödligt trött och ska nog lägga mig och vila en stund. jonas bakar bojlies i köket och det luktar lite suspekt i hela lägenheten. men jag som är morgontrött har klivit upp kl 0600 4 dagar i rad. det frestar på att vara en hårt arbetande quinna.


Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0