perplexed

dåligt med bloggande på sistone igen.
hade en rätt lugn helt. tävling igår var det ja.
första klassen, horsemanship, gick bara fint. vi kom 4a. hade nog gått bättre, men jag klantade till det lite på andra galoppen på mönsterdelen så han fattade vänster istället för höger. och på reilwork-delen var han lite speedad. men ändå mycket mycket bättre än förra gången.
sen i andra klassen, westernridingen, har jag ingen aning om vad som hände.
tyckte att det kändes riktigt bra, var bara tvungen att ta i honom en gång i efter första galoppen då han blev lite rusig, men annars kändes det helt ok. och ett par av dom andra ekipagen gjorde några rejäla missar så jag tänkte att jag måste komma minst 5a. men tji fick jag.
jag kom på 7e plats.
vi var 8a i klassen,
och en blev diskad.
blev riktigt riktigt förvånad och det kändes inte alls rättvist, med tanke på dom grova missarna 2 andra ekipage gjorde. dom kom 5a och 6a. är mest glad att jag inte skrek "VAAAA?" när dom ropade ut placeringarna. det hade ju kunnat bli lite pinsamt...
har absolut inget emot att komma sist, det har jag gjort tusen gånger, men alla de gångerna har jag känt att jag förtjänade att komma sist. nu hade jag en helt annan känsla.
så hann vi inte heller stanna och höra med domaren vad det var jag gjorde för det var 4 klasser kvar, så jag har verkligen ingen aning om vad jag gjorde för fel.
nåväl, domaren dömer så det är väl bara ta det då.
men jag var iaf väldigt nöjd över elymus, han var jätteduktig!

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0