happyland

så har jag alltså städat som aldrig förr. gått igenom mitt tryck-in-allt-jag-inte-vill-se-men-måste-ha-nära- skåp i köket. blev endel skit att kasta därifrån också.
hittade även en pärm full med gamla bilder när vi hade fotokurs i typ 6an. rätt så roande.
totalt blev det 1 sopsäck och 3 påsar fulla med skit som nu ligger ute i bilen i väntan på att kastas. ska ju ut och promenera med marie imån så kanske hon kan bju på lite starthjälp

städade även upp i min datahörna och rensade den gamla datorn på sånt som inte andra behöver se. har ju flyttat över allt jag ville ha iaf så det var bara tömma skitet. papi sa att jag skulle ta med den hem till jul så den får väl fortsätta leva ett tag till. annars hade jag kastat den på tippen
blev en påse full med gamla sladdar, laddare, bärbara telefoner och annat som måste sorteras när det slängs.
känns väldigt bra att bli av med mycket. men jag är rätt trög ändå. när jag öppnar en låda jag inte kollat i sen jag flyttade  in, dvs snart 2 år, så är min första tanke "åh, dethär MÅSTE jag ju spara. kan ju inte leva utan min lgmobilladdare, eller min handlingsplan från arbetsförmedlingen från -87"
brukar oftast ta mitt förnuft till fånga och inse att om jag inte behövt det på två år så behöver jag inte det idag heller
får även stoppa migsjälv från att börja packa ner mina tillhörigheter i lådor, bära ut dom på gården och sätta mig och vänta på jonas som ska hämta ner mig till vårt blivande gemensamma hem.
inte packa än linnea, inte packa än linnea, inte packa än linnea. nytt mantra att hålla sig efter

tog en städpaus där vid 16 nångång och for ut och sprang i regnet. var rätt skönt. sen dammsögs det hejvilt och skurades. ja det heter skura, inte torka golvet, golvet är ju redan torrt men smutsigt och man blöter ner det när man skurar. alltså är det helt fel att säga torka golvet, så alla ni som gör det sluta!

imån ska jag ringa massa viktiga samtal. typ till bredbandsbolaget, umeå energi och statens olja. bör även dra ner på stan en liten liten sväng. tur att jag är ledig ännu en dag då.

nu fortsatt chill på soffan



Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0