what a day

ojoj.  idag har massor blivit gjort
fixade cyklarna som fan. ojoj vad fina dom blev och ojoj vad bra dom rullar. även att jag numera har en tvåväxlad cykel till på köpet. ska börja ta cykeln till stallet också. eller kanske inte. men hade det vart närmare så hade det vart givet. och funnits en rejäl cykelväg hade ju också underlättat

käkade lunch på stan och såg allt studentpack som drog runt och spred glädje. fast inte i mitt liv. jag var mest kall och hungrig
innan vi ätit alltså
men fullt med vita hattar strök runt stadens gator och torg. undrar om jag hade smält in i mängden om jag hade haft på min....

har även dragit igång mitt städande. alla kläder är i garderoben och disken är semidiskad
min sjuts till stallet störde mig i mitt städande, så resten får jag fixa på fredag

i stallet mötte mig världens skitigaste men gladaste häst
hon är alltid på megabra humör när det är pissväder
snöstorm = en överlycklig kajsa
regn = en överlycklig kajsa
och ja, det regnade ju idag. när jag gick ner till hagen kom hon galopperande mot mig och vildade upp mio, som för övrigt såg ännu värre ut än kajsa med ett lerpantsarlager över hela kroppen.
dock hade regnet gett upp när vi for ut och red, men mitt under turen i skogen började det smått ösregna i lagomt många minuter för att både jag och häst blev genomblöta
men kajsa galopperade på med öronen spikrakt fram. stackarn, har inte vett att uppskatta bra väder och svära åt dåligt.
sen var jag duktig och smörjde alla grejerna så dom är frächa som aldrig förr.

nu har jag grova planer på att fetta på soffan resten av kvällen. imån är det jobb hela dagen och kvällen fylls med grill och brännboll.

jäääh

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0