hey lady! watch out

har haft en väldigt aktiv dag. jobbat till 13
for ner på stan en sväng, min mus la av helt igår. datamus alltså. så jag köpte en ny
for till ponnieponnie och red. gick faktiskt väldans bra.
kom hem och kände, neee, nu rör vi på oss lite
så jag tog helt enkelt på min motionsutstyrsel och begav mig mot dom stora skogarna kring gamlia.

där gick jag fredligt och lugnt, i min egen värld, planerade upp morgondagen och tyckte att det såg bra ut att åka lite skidor då helt plötsligt en armhålehög liten människa åker skidor förbi och efter den en kvinna, som härdanefter kommer vara känd som "surtanten 2000"
just när hon är brevid mig väser hon fram ett   "du kan väl gå i sidan så du inte är i vägen för andra"
MÖH?! tänkte jag och tittade efter. jo, jag gick ju redan i sidan så mycket det bara gick. vavava?? vad menade surtanten 2000 med det då? även att hon väste rätt högt för jag hörde vad hon sa genom OK GO i mina öron.
när jag kom till mina sinnen igen var surtanten 2000 redan så långt bort så hon hade inte hört min snygga comeback jag tänkt ut i all hast. funderade på om jag skulle skrika nått efter henne, eller eventuellt kasta en snöboll i ryggen. kom fram till att det inte var lönt att skrika och tack vare minusgraderna var det ingen kramsnö så hon kom undan.
men jag fortsatte ändå fundera på vad som var hennes problem, och om jag verkligen hörde rätt. kom fram till att det kunnat ligga till på diverse olika sätt

* hon kanske var blind, och den lille armhålehöge människan framför henne egentligen var en ledardvärg, och trodde att jag tog upp hela vägen
såg dock ingen rem mellan henne och den lille

* hon kanske sa till den lille att h*n borde åka mer i kanten och jag bara hörde lite fel

*hon kanske tänker högt

* hon kanske hade någon form av tourettes

* hon kanske inte kände den lille och var grymt irriterad på att h*n vägrade låta henne åka förbi utan segade över hela spåret
tror dock dom var besläktade på något vis då dom hade likadana skiddressar

* hon kanske helt enkelt bara är den grinig surtant som beslutat sig för att göra livet surt för så många hon bara kan

* hon kanske verkligen tyckte att jag gick där och tog upp hela vägen för henne och ville att jag skulle kasta mig utanför  den upplogade vägen och plumsa i djupsnön

* hon kanske hade komplex för sin feta röv och var rädd att stöta till nån (mig) om hon inte fick precis hela vägen för sigsjälv

ja det finns många olika tankar kring hennes beteende
det lustiga var att under resten av min promenad hann jag bli omåkt av 3 pers till, varav INGEN av dom sade något om att jag gick och tog upp plats där i den allmänna skogen, utan åkte fint ut på spåret som fanns på andra sidan vägen.
kan tillägga att alla andra var män/gubbar

okej om jag HADE tagit upp massa plats, medvetet gått mitt i vägen/kastat mig ut framför dom just när dom kom och hindrat dom att åka förbi, (eventuellt med en dans) då hade en otrevlig väsning vart på sin plats. men nu tycker jag faktiskt det var helt onödigt!

nå skit samma. imån ska iaf jag ta mig en tur på skidorna och om jag känner mig sugen, väsa åt stackars ensama flickor som är ute och försöker röra på sig lite

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0