on the road again

så var man hemma i pajala efter två dagar i bil så fullpackad så jag inte kunde veckla ut benen ordentligt, och jag är ju ändå rätt kort....
var stört trist och sjukt jobbigt att åka från jonas och kliva på det ruttna tåget i gbg, men har man inge val så har man inte de.
att tåget sen var fullpressat, stekhett och jag fick sitta mitt emot ett (ibland) gallskrikande barn gjorde ju inte saken riktigt bättre heller. efter tusen timmar var jag iaf framme hos mor och far i köping.
papi hade köpt en ny leksak, en gps vid namn Astrid som guidade oss till vad-det-nu-hette där vi hämtade bror marcus.
kan ju tillägga att det även var bra väder under hela resan = sol och kokhett ute = acn i bilen på iskallt
så bra väder hade jag inte haft på hela semestern. känns lite ruttet även det.
kom efter ett X antal timmar äntligen fram till umeå efter bla ett kort stopp hos min älskade ponnie. hon var extremt skitig och rätt så fet ja. men underbart söt och glad som vanligt. även att ridbanan ska vara ridbar nästa vecka enligt linda. HUR BRA SOM HELLST!!!
var jävligt drygt att försöka somna även. ensam och på soffan. så ska det ju inte vara. eller ja, har jag dig kan jag sova vars som hellst

idag gick jag och mami på stan en sväng medans papi och marcus for till nolia och skulle kolla på nått manligt som typ vedklyvar eller nått.
medans jag bara råkade hitta ett par skor shoppade min mor loss rejält.
påvägen hem lyckades vi även möta ett åskväder så på dom 10 minuterna det tar att gå till mig från stan ösregnade det ungefär 9.5
vi var måttligt blöta när vi kom fram.
ytterligare hundratals timmar i fullpressad bil upp till luleå där syster och robrobbanrobert bjöd på två rätters middag ute i solen.
är ju verkligen typiskt att man åker till "oändligt vackra västkusten där det finns tusen sandstränder så lång ögat når och alltid är sol" på sin semester och vädret suger, medans hemma är det megabra hela tiden..
nå jag hade ändå inte velat vara nån annan stans så. får ta igen all sol i dubai

på väg från luleå skulle pappa pressa in ännu en kartong strl gigant i bilen. han hade visst råkat impulsköpa en stereo i stockholm som var fint förpackad i 2 lådor. en hade han fått upp i en kompis bil, som nu då också skulle in i vår.
släppte av mamma i ötå på vägen hem och nu är jag här. väntar på att bastun ska bli varm och håller på att dö av trötthet.

hoppas på lite sol imån så man kan ligga ute på altanen och göra inget. blir att åka till ötå på onsdag morgon och stanna till torsdag..

som sagt, trött och saknar dig

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0