aktivé

oj oj vilken aktiv dag det vart.
vaknade rätt tidigt också, helt av mig själv. the best way.  for ner på stan en sväng, (och lyckades paja min cykel på vägen) köpte nya gardiner till sovrummet. kollade på saker och ting, men kände att min skrala ekonomi för tillfället inte känner för att bjuda mig på lyx av diverser sort, så jag nöjde mig med gardinerna.
gick hem igen och trollade dom kortare, rakare och helt plötsligt hängde dom i fönstret. mumma.
kastat glas
så var det dags för min helkväll med ponnie. var ute i det mummans mummiga vädret och red runt i natur. hittade en ridbana mitt i skogen. okej kanske inte direkt mitt i skogen. men det fanns iaf inget stall i närheten. förbryllande. nog för att fias ridtur verkade mer spännande, vem hade inte velat hitta grand canyon. nåväl. jag fick iaf nöja mig med en ridbana, med massa hinder, och ett elljusspår.
sen greppade jag grepen och mockade hagen för glatta livet. min väluppfostrade ponnie kom framsläntrande till mig, kollade på kärran, och planterade en fin liten hög ca 0.5 m bort.
sen på ett magiskt sätt förvandlades hon till en mindre väluppfostrad ponnie, när hon passade på att rulla med filten i den lerigaste lerpölen när jag råkade kolla bort i två sek.
även att jag smörjt sadeln och mitt skitiga träns. en redigt hurtig dag om jag får säga det själv. (väldigt intressant info eller hur)

nu ska jag dock gå och lägga mig och sussa sött tills imån då jag ska städa städa städa. hmm, borde nog även prova vattna blommorna och se hur det går. oh så mycket kuligheter jag ska ha för mig, woho! men först ska jag dricka en grotesk mängd vatten för att släka min dödliga törst. gnighty

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0