finfest

det har vart den hårdaste helgen på ett tag.. sen förra dvs..
hela middagsgrejen igår var rejält kul! dock började det lite halvskit.
vi kom dit absolut SIST. så fort vi hängt av oss och betalat och sånt, hörde vi "ja men då kan vi stänga här då" av dom som satt i kassan. oops. men hey, det stog 19, vi kom typ kvart över eller nått...



så snygg var min baby innan vi gick
 

det börjades iaf med en hel massa handskakeri och meningen "hej, Linnea" sades fler gånger på 10 min, än vad jag sagt det i hela mitt liv hittills kändes det som. fördrink och lite mer avslappnad blev man.

men det var himlarns kul, dock kändes allt väldigt stelt i början, formellt och hej-vi-är-ett-stort-gäng-som-alla-har-en-pinne-i-röven-känsla.. men som sagt, bara i början. (blev mycket bättre när vinet kom fram.)

fick sitta brevid anders och en galen finne som var rätt rolig.

maten smakade mummans mumma   och efterätten likaså. dom andra fick nån form av kött, som helt ärligt inte såg lika gott ut = onödigt att slösa bilder på.

när all mat var uppäten, allt vin drucket, alla efterättstallrikar renslickade, var det dags för dans. och nej. vi dansade inte. först... efter ett tag (några öl, och 2 päronshots anders fick av den galna finnen) då dansade vi, helt klart absolut sämst på hela stället, men ack vad vi dansade.

 

blev inga dansbiler, men det är nog lika bra


och just det, anders fick ju en medalj för nånting som säkert var väldigt bra gjort




sen kände vi att det var dags att runda av. och så for vi hem. efter att stått och väntat på taxijäveln i hundra år ute i kylan. just som jag gav upp och sa, nä nu går vi väl då, kom ju bilen 2 meter efter.




and thats the whole story





Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0