det här med tid

jag gjorde en smart grej igår (eller umm... jag gör ju bara smarta saker....)
när det var dags att gå och tryna, ställde jag alarmet som en duktig arbetare så jag skulle hinna upp till jobbet i god tid.
när telefonen väl börjar pipa och leva om utan dess like vaknade jag faktiskt, och kännde att det här funkar ju inte alls. jag har inte sovit nått, är tröttast i sverige, det är allt för mörkt ute för att klockan ska vara 0730 och jag har inte sovit alls. men trots all min beklagan för att det var uppstigardags, snoozade jag ett stycke.. ett 45 min långt stycke, och när jag väl tänkte masa mig upp, vände jag blicken uppåt som i ett rop på hjälp, och vad händer då?!
JO!! min klocka i taket visar nämligen att tiden på dygnet inte är mer än 0134!! NOLLETTTRETTIOFYRA!!! jag får ju sova hur många timmar mer som hellst!
hur går då detta ihop kan man undra? (så som även jag gjorde med min trötta hjärna) jo vi bytte simkort och pillade på med skitet igår = batteri plockas ur = klockan måste ställas om = det gjorde ju inte jag = mitt 0730 alarm går av på helt fel tid = obeskrivlig lycka för mig i sisådär 2 sek innan jag somnat om igen.

kan ju tillägga att när klockan ringde nästa gång hade jag inte lika tur

idag har jag annars vart rätt hurtig. for och handlade gigantiska mängder med mat som jag även gjort nått av! lasagne att göra fina små middagsportioner av, och sallad.
jepp jag ska börja på salladsdiet igen. på halvtid iaf..
har än en gång fått bekräftat att man INTE blir fit och fräch av att äta fett och knapert och röra på sig i minsta möjliga mån. attans. men som sagt, nu är det nya tag som gäller.

nu är det dock säng och sömn.
gnight

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0