and the winner is....

ja så var det då julafton.
har hunnit med ett besök till min stabila fammo. klippa min extremt långhåriga hippiepappa som såg ut som indianhövding flygande håret, men numera återställd till en helt vanlig pappa igen, morgonbastu, grötlunch och julfika. ska snart få en guidad tur av min moster i deras hus i sydafrika. över internet alltså. och sen är det väl middag som gäller.
ja en juleklapp har jag även hunnit slå in, lätt kvällens snyggaste paket!

min stackars mamma går runt med lite lätt ångest, för hon har glömt bort vars hon gömt en klapp (standard varje år) en oinslagen ensam liten klapp ligger alltså här nånstans i huset. hade inte brytt mig så noga om den inte hittas idag, men det är ju bara det att hon tror att den var till mig. gaaah, en klapp till spillo. nåväl, får väl den till påsk eller nått.

resan hit var väldigt dryg. dock inte så mycket bilar vilket var skönt, så fort man lämnade stan så blev det mera öde. inte heller ett enda vilt djur såg mina ögon. fast jag måste verkligen ställa in mina extraljus så några av dom inte pekar rakt ut i skogen eller rakt ner i marken. det gör ju inte så mycket nytta.

var iaf ofantligt skönt att komma hem. åt lite grillmat med familjen, och lullade på. senare kom kusin jonas och jens förbi och vi spelade tp ett par timmar. nej jag kom inte sist, det gjorde ju självklart marcus.

vaknade rätt tidigt imorse. folk sprang runt i huset och speciellt mycket där golvet knarrar kändes det som. 

men men, nu är det jul. en helg fylld av värme och glädje. jävligt skönt att vara hemma.
nu börjar det lukta mat och jag är hungrig första gången sen i fredags. woho. har även gått ner 5 kg sen lucia. inget ont som inte för nått gott med sig kan man väl säga. 
nåväl. om min mamma är lika matbesatt som förr, så lär väl dom kilona komma tillbaks rätt fort...


så man får väl passa på att säga god jul till alla.
ta det försiktigt med julnubben och prinskorvarna

tjo

Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0