än en gång tänkte jag klämma fula ord, men håller mig i skinnet

alltså! de är nån innom posteriet här i umeå som har nått emot mig.
jag får inte räkningar nå mer. oh det kan låta riktigt trevligt eller hur, men jag får ju en massa PÅMINNELSER istället. med tillhörande extraavgift.
facket har jag inte fått nån rutten räkning från på ett tag. utan bara "vi har inte fått in någon betalning för november månad" osv osv.
och idag fick jag påminnelse från ruttna radiotjänst!

VADFAN!!

ringde iaf facket idag och påtalade mitt problem. "mmmmjaaaaaaaaa. jag ser ju häääääär att din avgiiiiiiiift ändraaaaaats. och det var ju koooooooonstigt att du inte fått nån räääääääääkning på ett taaaaaaaaaag"
ja det var jävla konstigt vad tror du jag ringer för?
"jag ser äääääääääven att vi inte fått in nån meeeeeeeedleeeeeeeemsavgiiiiiiiiiift för dom treeeeeeeee senaste månadernaaaaaaaa. men jag skickar en räääääääkning på det så kan du betaaaaaaaaala ifatt"
åh ja, tack super mycket. istället för att betala min megasumma på 340 kr varje månad, tycker facket nu att jag ska betala 645 istället. varav 3 månader på en gång. 645x3=1935

1935
1935
1935
1935
1935
1935
1935

var ska jag hitta dom pengarna var det tänkt?
gå ur facket, var det första min hjärna sa till mig. men noooo. det kan jag ju inte heller göra. då blir jag ju ännu mer snuskigt pank nästa år. helvetes bajskaka!

så på bara 2 ruttna dagar har min månadslevnadskostnad gått upp ca 700kr. (jag räknar med att lägenheten blir 500 dyrare/månaden)

åh vad jag känner mig levnadsglad och käck just nu. och så är det jul också. woho! här ska vi köpa redigt dyra juleklappar åt varann, oh låt oss!

fast jag ska iaf ringa radiotjänst imån och meddela att dom braske mig inte kan svinna mig på mer pengar än dom absolut måste. tänk om man skulle försöka sig på en liten "jag har sålt min tv"-lögn.. nej det skulle jag aldrig kunna hålla. nå skit samma. men dom där 75 spännen i påminnelseavgift kan dom fetglömma!! SÅDESÅ!


Kommentarer

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0