gilligrilli

nu är det äntligen fredag. en mycket mycket hård vecka har det vart. uj uj, det är banne mig inte lätt att vara jag.
när jag råkade klippa mig i fingret i måndags, sade kunden jag höll på med "ja lite yrkesskador får ni ju räkna med" och skrockade åt sitt eget skämt. jag skrockade med.
 samtidigt tänkte jag, ja men men visst, yrkesskada. vad är
ryggbesvär
allergier
hörselskador
svårare att få barn pga alla gifter man ständigt andas in hela dagarna 
att mot sin vilja jämt kolla in folks frippor oavsett vars man är ( jo det blir lite jobbigt i längden)
bli antastad på tex krogen av folk, när man råkar yppa vad man jobbar som, med frågor som, "vad tycker du jag ska ha för frisyr?" "vars jobbar du, jag kommer och klipper mig imån, får jag specialpris höhöhöhö" (gärna med lite fyllekletande samtidigt) "men kan inte du klippa mig hemma då?" "tycker du jag passar i det jag har nu, eller ska jag göra nått annat" osv osv osv osv osv osv

så vad är allt det, mot att klippa sig i fingret lite då och då!!! ja gud förbannat, det är då fan inte lätt att vara frisör i dagens sverige, med alla dessa vassa saxar


nå skit samma. nu är det ju helg, och vi ska grilla. en mummansmumma dag med detta väder kan man ju icket låta gå till spillo. grillen är på g, potatisgratängen lika så. jag är hungrig som ett berg och det ska bli hemskt gott..
(även en del alkohol ska intas till måltiden, men det behöver man väl inte ens nämna, det är ju som sagt fredag)

men som sagt, nu är det helg och jag ska enbart slappa och slöa (och måla så rollen svimpar och skvätter)
leka med min ponnieponnie, fler bilder ska komma jag lovar. måste bara få tummen ur röven först, och den trivs väldigt bra där så det lär väl ta ett tag.
frulle på plaza imån. m m mmmmm

även att jag bör göra nått åt textstorleken, knappt så man ser den själv med sina blinda ögon.

Kommentarer
Postat av: em

jag röstar på ett annat typsnitt och lite större size, va. man får ju för fan kramp i ögonmusklerna av att läsa din blogg, va.



2008-08-16 @ 22:05:02
URL: http://emelieoskarsson.blogg.se/
Postat av: Betty

:( läste om nån som hade en miljövänlig salong, fast jag läste bara rubriken men det lät bra

2008-08-18 @ 20:21:02
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com

Kom med något smart:

Du är?

Kom ihåg mig?

Mail? (publiceras ej)

Du finns?

Du vill?

Trackback
RSS 2.0